GMK Kampüs Öğrencilerle Buluştu

Kampüs · 01 Mart 2019 · 0

GMK Kampüs Öğrencilerle Buluştu

İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Konferans Salonu’nda Grafik Tasarım Topluluğu önderliğinde, Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu (GMK) kampüs üyeleri Cemalettin Mutver, Mesut Uğurlu, Atilla Karabey ve öğrencilerin katıldığı  “GMK Kampüs” adlı seminer düzenlendi.


Seminerde konuşmacı olan Mesut Uğurlu GMK hakkında bilgi verdi ve şu şekilde konuştu:


“GMK’nin ilk zamanlarındaki oluşturduğu alt yapıyı daha geniş bir jenerasyonla sürdürmeye çalışıyoruz. GMK, bir kurumu ajansları veya firmaları değil tamamıyla şahısların haklarını korumaktadır. Asıl amaç, tasarımcı, profesyonel, yaratıcı kişileri bir araya getirmek ve sürekli olarak birtakım etkinlikler gerçekleştirmektir.”


Uğurlu, GMK’nın temel amacının tasarımcıların yanında olmak ve bu mesleğe girecek olan genç tasarımcı nesillerin meslek ile ilgili sorularına çözüm bulmak olduğunu vurguladı. Uğurlu, GMK’nın Türkiye’de yaptığı en önemli etkinliğin ise Grafik Tasarım Sergisi olduğunu bu etkinliğe profesyonellerin yanı sıra öğrencilerin de katıldığını belirtti.


Reklam bütünlüğünün ve safhalarının nasıl oluşması gerektiği hakkında bilgi veren Atilla Karabey ise “Reklam bütünlüğü, ajanslar, strateji, prodüksiyon, greti ekibi vs. bölümlerinden oluşmaktadır. Müşteriden işlerin nasıl yapıldığına dair bilgi alarak bir  özet hazırlanır ve ardından greti ve müşteri ekibi bu özet üzerinde çalışmalar yapar. Sonrasında prodüksiyon gerekiyorsa, prodüksiyon ekibine aktarılır ve daha sonra da bir reklam ve grafik olarak ortaya çıkar.” diyerek reklam sürecini açıkladı.  


Uniquely familiar nedir?


“Unique kelime anlamı benzersizdir, Familiar ise tanıdık anlamına gelir” diyen Karabey “Familiar, hayatınızın içinde herhangi bir alanda gördüğünüz, size yakın olan kavramlardır. Uniquely ise ilk defa görünen, enteresan gelen ve bunu gördüğünüzde sizde merak uyandıran, nasıl yapılmış olduğunu sorduğunuz kısımdır. Uniquely tek başına olduğunda inandırıcılığı zayıf olur. O yüzden yapacağınız her işin uniquely familiar olması gerekir.” şeklinde konuştu.


“Sanat iştir, biz bir şey gördükten sonra aynı zamanda onun da bizi göreceğini ya da kendini bize göstereceğini görürüz.” diyen Cemalettin Mutver “Afiş nesnesi görülmeli, görüldüğünde  ise iletişim kurulmalıdır. Örnek olarak organ bağışı konulu afişin hedef kitlesi evrenseldir. İletişim kurmanın en zor süreci önce konuyla örtüşen evrensel bilgiler elde etmek sorasında bu bilgiler sonucunda oluşan yaratıcı fikri düşünmek, bulmak ve uygulamaktır. Yani yapılan iş sanat olsun olmasın insanları etkilemek ve iletişim kurmak için çaba gösterilmelidir.” diyerek grafik tasarımının tesirli olma yollarını anlattı.


Seminerin ardından Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Bülent Yılmaz tarafından GMK üyelerine teşekkür belgesi takdim edildi.


Haber: Sinem Buse Kızıldere- Elif Çelik- Hilal Ceylan

Tags

Künye     ·     Hakkımızda     ·     İletişim     ·     Tanıtım Videosu     ·     İnönü İletişim Arşivi     ·